Jak Polskie firmy oferują w kanale B2B?

Jak Nasze spółki oferują w kanale B2B? Sprzedaż wyrobów natomiast pomocy w kanale B2B dzieli się z sprzedaży do klienta indywidualnego. Przed firmami, które sprzedają produkty partnerom biznesowym, są zupełnie inne wyzwania. Uzależnione są one z logistyką, odpowiednim zarządzaniem klientami, gospodarką magazynową. E-point oraz Mobile Institute wspólnie przygotowali mały raport pokazujący, jak naprawdę wygląda sprzedaż w obrębie B2B.
To idealne doświadczenie tego standardu w Polsce

Jak potrafimy przeczytać w raporcie, tego typu badanie nie było do tej chwile prowadzone w rodzimym regionu. Wykonano je na 150 firmach. Wszyscy badani są świadomi konieczności przystosowania się do różnego miejsca sprzedażowego. Relacja między B2B i B2C stosuje się zacierać, chociaż bezpośrednie relacje są kluczowe.

Expresowa wysyłka

Expresowa wysyłka

Klienci B2B:

Mają jeszcze trochę momentu na spotkania biznesowe.
Oczekuj wygodnych cyfrowych urządzeń do własnych zakupów.
Chcą uzyskać lub zamówić online.
Doceniają natychmiastową informację zwrotną.
Grają na wygodę.

Jak Nasze spółki oferują w kanale B2B?

Rozwiązania IT, systemy CRM, platformy handlu internetowego i media społecznościowe zatrzymują się ważnymi czynnikami w procesie budowania relacji. W Internecie firmy B2B lubią opowiadać o sobie, swojej roli także swojej historii – 62% ankietowanych firm wymieniło historię znanej marki na prywatnej właściwości internetowej. W tymże tymże czasie dużo rzadziej pokazują one na prostych stronach rozwiązania potrzebne klientom. Tylko 49% firm umożliwia zakup usługi lub produktu za pośrednictwem strony internetowej. Jedynie 15% firm świadczy przydatne klientom narzędzia (takie jak kreatory, kalkulatory lub konfigurator).

Jak robi rynek sprzedaży online w B2B?

71% handlowców na targu B2B twierdzi, że ich firma oferuje nasze towary lub usługi poprzez Internet. Większość przedsiębiorstw (65%) bierze się handlem elektronicznym z ponad 5 lat. Prawie co czwarta firma (24%) tworzy w handlu elektronicznym od 3 do 4 lat, a dopiero 1% ankietowanych sprzedaje towary lub usługi online krócej niż rok. 52% ankietowanych sprzedaje i towary zagranicznym kontrahentom.

Jak Nasze spółki oferują w kanale B2B?

Jeśli przyjrzymy się kanałom sprzedaży, to zauważymy, że firmy szukają dużo propozycji na ostatnie, by oferować nasze wyroby odbiorcom. Zobaczmy, kiedy zatem wygląda. Sprzedaż B2B za pośrednictwem firmowej strony internetowej, na której można szukać lub kupić produkty, lub usługi, deklaruje 57% ankietowanych. Innym często stosowanym kanałem dystrybucji w B2B jest sprzedaż bezpośrednia, 54% firm tworzy na handlowców. Poprzez własny e-sklep lub aplikacje deklaruje 40% ankietowanych firm. 36% dochodzi do odbiorców poprzez sklepy stacjonarne. Co trzecia firma (34%) sprzedaje lub dystrybuuje nasze produkty w serwisach społecznościowych. Warto dodać, że jeszcze są firmy, jakie nie są własnych stron firmowych. Według pytania stanowi ich blisko 4%.

Strona internetowa w kanale B2B – co powinna wynosić?

Dla wielu przedsiębiorstw strona internetowa jest pierwszym rzutem lejka sprzedażowego, toż ona uznaje na dalsze przekuwanie leadów w klientów. W raporcie znajdziemy dużo dobre zestawienie funkcjonalności, które według ankietowanych przedsiębiorców powinny się znaleźć na www. Wśród nich szukają się: możliwość kontaktu poprzez e-mail, numery telefonów do firmy, historia firmy, możliwość zamówienia produktu poprzez www, katalog produktów, strona łatwa w moc językach, oceny firmy, chatbot oraz sporo innych. Najlepiej prowadzi to poniższy wykres.

Jak Nasze spółki oferują w kanale B2B?

Warto dodać, że 63% stron dopasowanych jest do przedstawiania ich na urządzeniach mobilnych. 22% przedsiębiorców wykorzystuje do sprzedaży aplikacji głównie do tego wykonanych. Tylko 10% stron dopasowanych jest do rozwiązań PWA, a 6% do AMP. 22% ankietowanych przedsiębiorców nie ma zdania, jakie metody wykorzystano na ich stronach www.
Co dalej zlokalizujemy w raporcie?

Cały raport to jeszcze 111 stron dużej wiedzy spośród obszaru B2B i różnic, jakie zachodzą w sprzedaży, gdy korzystamy spośród ostatniego kanału. Możemy znaleźć w nim coraz informacje na punkt przeszkód, które pojawiają się podczas sprzedaży. Są również zagadnienia pokazujące, jak działa marketing B2B. Automatyzacji, która często zajmowana jest na stanie różnic technologicznych pomiędzy poszczególnymi przedsiębiorstwami. Ta blokada technologiczna nie pozwoli na przykład połączyć systemu sprzedażowego z logistycznym. Aby integracja była możliwa, trzeba wyłożyć na nią spore ilości pieniędzy i poświęcić ogrom czasu.

Zatem nie są jedyne problemy, bowiem podczas sprzedaży materiałów w sporych sumach pojawiają się niejednokrotnie sytuacje nieprzewidywalne, jakie potrafią spowodować, do blokady sprzedaży. Mowa na przykład o dostawach kurierskich. Jeśli korzystamy jednie z pewnej firmy logistycznej, wtedy potrafimy trafić na jakość, gdy problemy u operatora uniemożliwią nam wysłanie towarów. Dlatego te warto posiadać w zapasie rozwiązania awaryjne. Na przykład brokera kurierskiego. Przykładowo kurjerzy.pl dają szansa wysyłania paczek za pomocą kilku firm, co zapewnia ciągłość trwania procesów logistycznych. Gdy planujesz zobaczyć, kiedy to wykonywa zamów kuriera bezpośrednio z brokera kurierskiego.

Sprawdź na śledzenie paczek

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o