Jakie narzędzia marketingowe warto mieć w swoim sklepie internetowym?

Prowadząc sklep internetowy, należy nastawić się na to, że konkurencja na pewno będzie starała się przekonać klientów, iż jej oferta jest lepsza od naszej. Działania marketingowe to w zasadzie nieodłączny element w scenariuszu funkcjonowania każdej firmy i nie inaczej jest w Sieci. Oczywiście narzędzia, którymi może posługiwać się przedsiębiorca zajmujący się wirtualną dystrybucją, są nieco inne, niż to, czego używa się w przypadku oferty stacjonarnej. Wiele też zależy od branży, którą reprezentuje sklep i właściwego dobrania metody promocji do grupy docelowej i nawyków potencjalnych konsumentów, mogących zainteresować się określonym asortymentem. Na co zatem się zdecydować? Z jakich opcji reklamowych skorzystać? Jakie narzędzia marketingowe są przydatne w sklepie internetowym?

 

Wielokanałowa sprzedaż

Sklep internetowy to jedno, jednak ograniczając się tylko do niego, możemy naprawdę długo czekać na zadowalające efekty. Zwłaszcza początkująca sprzedaż w Sieci nie powinna być oparta jedynie na samej stronie, gdyż po pierwsze buduje ona dopiero swoją popularność i zaufanie w wyszukiwarce oraz wśród użytkowników, a po drugie znacznie ogranicza to możliwości odnalezienia oferty takiego sprzedawcy. Co innego jednak wielokanałowe podejście do tematu i oprócz zbierania zamówień tylko przy wykorzystaniu sklepu internetowego, danie konsumentom możliwości zapoznania się z asortymentem poprzez połączenie z Allegro, Ceneo, eBay, platformą Skąpiec, czy też ogólnoświatową dystrybucją na Amazonie. Wiele stron, jeden panel administracyjny, wygodniejsza obsługa i większe zyski – taki jest cel i zaleta wielokanałowej sprzedaży.

Narzędzia administracyjne

Panel administracyjny sklepu internetowego pozwala nie tylko na odbieranie i obsługę zamówień, czy też kontrolę nad produktami znajdującymi się w ofercie. Ma on również wiele funkcji, które zaliczają się do najbardziej skutecznych narzędzi marketingowych. Wśród nich najbardziej na wyróżnienie zasługują między innymi:
– możliwość wygenerowania kuponów i reguł rabatowych (profesjonalne i zautomatyzowane obniżenie cen zgodnie z zamierzeniem strategii marketingowej, np. szybkie przypisanie obniżki o określonej wartości do konkretnego producenta),
– ograniczenie czasowe i nadanie statusu hitu cenowego (przypisanie do określonych produktów dokładnego czasu, w jakim będą one w podanej cenie – pozwala to na podniesienie współczynnika konwersji),
– widoczne informacje o promocjach, obniżeniu cen, wyprzedaży i innych wydarzeniach związanych z atrakcyjniejszą ofertą sklepu (np. poprzez wprowadzenie zestawów w niższej cenie).

Newsletter i program lojalnościowy

Klient, który odwiedził już sklep, również powinien czuć, że jego zakup został doceniony i dba się, by kolejny produkt kupił również w dobrej cenie i na równie atrakcyjnych warunkach. Idealnym narzędziem marketingowym, które może to zagwarantować, jest oczywiście newsletter, w którym sklep może zawrzeć najważniejsze informacje o aktualnych promocjach lub zautomatyzować jego wysyłanie poprzez dodanie reguły związanej z przedstawianiem propozycji z kategorii, z której klient skorzystał ostatnim razem. Newsletter można wykorzystać także do poinformowania osoby kupującej o programie lojalnościowym dystrybutora – zbieranie punktów, które można wymienić na nagrody, znacznie wzmacnia przywiązanie do oferty danego sprzedawcy, jeśli należy ona do rodzaju takich, z których można często korzystać, np. sklep z książkami, a niekoniecznie z dywanami.

W dziedzinie narzędzi marketingowych konsultowaliśmy naszą wiedzę z platformą RedCart.pl

 

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o